onsdag 25 januari 2012

Fråga 2

Veckans fråga handlar om personer som finns med i böcker. Här nere kan ni läsa utdrag ur två böcker. Nu är det er uppgift att lista ut vilka personer det är som berättar. En ledtråd kan vara att båda två skriver dagbok. Ni får ett poäng för varje rätt svar och kan alltså samla ihop två poäng denna vecka.

Person 1
Jag har två syskon. Min bror Tony är fjorton. Han går på högstadiet, i sjuan, fast han borde gå i åttan. Han gick om ett år, i femman, för han klarade inte ett enda nationellt prov på mellanstadiet.
 Han är lite sjuk i huvudet, typ lite deli, liksom inte så värst klyftig. Han har nollkoll. Man får inte kalla honom idiot eller tönt, för då blir han rasande och då kan han lappa till en. Han gör det i smyg, när mamma och pappa är upptagna med något eller när de inte är hemma.
Jag vill egentligen inte börja i samma skola som han för han säger att det alltid är problem med tjuvar, slagsmål, mobbning och att ingen respekterar lärarna, och man kan inte ha mobiltelefon för de blir baxade.

Person 2
Hej hej hallå dagboken!
Ack, vad kärleken kan vara grym. Igår gick jag och Paulina på bio. På olika filmer. Jag gick med Lill-Erik och såg en skojig amerikansk film. Det var kul att gå på bio med Lill-Erik. Så romantiskt. Han somnade under reklamen och vaknade fem minuter före slutet och undrade vad som hade hänt. Jag ströp honom i biomörkret. Paulina gick med en kille som kallas för dödgrävaren.

Lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar