fredag 14 oktober 2011

Gå vilse och andra spökisar av Kenneth Bøgh Andersen

Boken innehåller fyra berättelser. En handlar om två killar som heter Adam och Markus. De går och vill leka i skogen men till sist när de vill komma tillbaka hem tappar de bort stigen. De hittar ett litet och gammalt hus och springer fram till huset. När de är framme knackar de på dörren. En gammal tant öppnar dörren. De säger att:
- Vi gick vilse, kan du hjälpa oss. Hon säger jag kan hjälpa er. Ge mig era telefonnummer för jag ska ringa era föräldrar. Adam ger numret och hon går och ringer. Tanten säger era föräldrar är på väg. Adam frågar om han kan låna toa. Tanten säger upp i trappan till höger, där ligger toa. Adam kunde inte höger och vänster, han fick chansa. Han gick fram till en dörr och öppnade. Det var inte toan, det var ett sovrum. Men det var inte ett sovrum, det låg en kista mitt i rummet. Det är vampyrer som sover i kistor. Hon är en vampyr och han springer ner för trappan och säger till Markus: Det är en vampyr! Han säger: Jag vet.

Mohamed Hassan 8:1 Safiren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar